Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Затверджено рішенням зборів
суддів Долинського районного
суду Кіровоградської області
№ 3 від 17.01.2018 р.
Зміст
Стратегія комунікаційної діяльності Долинського районного суду Кіровоградської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації. Включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів сфері комунікації .
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії
Контроль і координація
комунікаційної діяльності суду здійснює Голова Долинського районного судуКіровоградської області – Степанов С.В.
Відповідальні за виконання- керівник апарату Долинського районного суду Мазуренко С.П. та головний спеціаліст суду (прес- секретар ) Ємець В.В.
Долинський районний суд Кіровоградської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційну веб-сторінку суду на порталі Судова влада у мережі Інтернет.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадян .Діє автоматизована системи документообігу суду « Д-3».
У суді існує налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових засідань через проведення суддівських нарад та зборів суддів, проведення оперативних нарад працівників апарату суду.
У приміщенні суду інформація для відвідувачів розміщується на інформаційних стендах .Відвідувачі мають можливість ознайомитися з розкладом роботи суду , переліком справ , що призначені до розгляду , зразками документів платіжні реквізити .
Таким чином , Долинський районний суд Кіровоградської області прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі , веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, які проводилось серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем. які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
1) Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у незадовільному стані . Згідно штатного розпису у Долинському районному суді Кіровоградської області 4 судді , з них дві посади вакантні , 16 працівників апарату суду , кількість приміщень для розміщення всіх працівників суду є недостатньою ;
2 ) Будівля суду не потребує ремонту , окрім того вона орендована , власного приміщення Долинський районний суд Кіровоградської області не має .
3) У Долинському районному суді налагоджена співпраця з засобами масової інформації регіону « Долинські новини » . В штаті суду відсутня посада прес-секретаря, повноваження на здійснення комунікаційної діяльності покладені на головного спеціаліста суду .
Спілкування зі ЗМІ наразі здійснюється шляхом відповідей суду на запити представників преси та громадськості та оприлюдненням інформації щодо суду на офіційній веб-сторінці.
4) Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду , що створює дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.
Долинський районний Кіровоградської області суд має епізодичну співпрацю з регіональними представниками ЗМІ « Долинські новини » та « Провінція », час від часу висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс .
Долинський районний Кіровоградської області постійно оновлює матеріали на своїй веб-сторінці порталу «Судова влада України».
Окрім того суд епізодично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду зі школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.
Мета комунікаційної стратегії Долинського районного суду Кіровоградської області – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії :
Відповідно до цілей та актуальних проблем Долинського районного суду Кіровоградської області , цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
Зовнішні:
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією слід враховувати специфіку кожної окремої групи.
Для комунікації із громадянами найкраще обрати масові канали, доступні широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки, в тому числі врахування зауважень та пропозицій громадян, які вони мають можливість залишити у відповідній скриньці;
2) надання інформації через веб-сторінку суду;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації через місцеві ЗМІ (друковані та онлайн-видання);
5) надання інформації запитувачам.
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, в окремих ЗМІ працюють журналісти, орієнтовані на висвітлення правничої тематики.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1) прес-анонси, прес-релізи;
2) надання інформації через веб-сторінку суду;
3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
4) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід орієнтуватись на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей в суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сторінку суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.
Разом з тим слід відмітити, що процес комунікації сучасних судів має можливість активно розвиватися в середовищі глобальної мережі Інтернет. Використання даного ресурсу дозволяє без посередників максимально поширювати соціально важливу інформацію про діяльність та проблеми суду.
Внутрішня комунікація |
|||||
1. |
Створення/налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно
|
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
Постійно |
|
3. |
Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ |
Судді |
Формування навичок спілкування зі ЗМІ |
Вказати період |
|
4. |
Проведення спільних заходів з органами суддівського самоврядування та суддями у відставці |
Судді, працівники апарату, керівники органів суддівського самоврядування, судді у відставці |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Вказати період |
|
5. |
Організація і проведення навчань щодо етикету спілкування з відвідувачами суду |
Канцелярія суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
Постійно |
|
Зовнішня комунікація |
|||||
6. |
Створення/оновлення інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Постійно |
|
7. |
Оформлення/ оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Постійно |
|
8. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед школярів , студентів |
Цільові групи |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
Жовтень –листопад |
|
9. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду. |
Постійно |
|
10. |
Організація виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи |
Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
За потреби |
|
11. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Цільові аудиторії |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
травень |
|
12. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Постійно |
|
|
|
|
|
|
|
Комунікаційна стратегія Долинського районного суду Кіровоградської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у суді.
Громадяни мають сприймати суд як установу, покликану захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії можна назвати:
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності :
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії
Контроль і координація
комунікаційної діяльності суду здійснює Голова Долинського районного суду Кіровоградської області – Степанов С.В.
Відповідальні за виконання :
- керівник апарату Долинського районного суду Мазуренко С.П.
- головний спеціаліст суду (прес- секретар ) Ємець В.В.