flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз

28 вересня 2017, 09:55

 

  1. Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України , Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р. зі змінами та доповненнями.
  2. Кожне звернення громадян реєструється у відповідному розділі автоматизованої системи документообігу суду Д-3 з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення.

За вказаний період до Долинського районного суду Кіровоградської області надійшло 6 звернення громадян, з яких 4 заяви  та 2 скарги.

Головними причинами звернень громадян з заявами та скаргами до суду є:

- тривалий розгляд справ в порядку КПК України – 1,
- щодо сумнівів у законності допиту свідків – 1,
- щодо особистого прийому голови суду - 1,
- щодо стадії розгляду кримінального провадження - 2,
- щодо повернення безпідставно сплаченого судового збору -1.

Слід зазначити, що керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається відповідна інформація та роз’яснення. Переважна численність звернень надходить поштою або подається безпосередньо до канцелярії суду. 

Необхідно підкреслити, що в цілому збільшена кількість звернень громадян до суду обумовлена неодноразовим надходженням заяв і скарг від одних і тих самих громадян. Як правило, такі звернення мають схожий зміст, не суттєві по своєму змісту. Проте, відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян всі вони підлягають реєстрації та обов’язковому розгляду, даний факт спричиняє завищену кількість звернень в цілому.
На оперативних нарадах працівників суду постійно обговорюються та аналізуються причини надходження звернень громадян, голова суду робить зауваження стосовно більш відповідального та ретельного ставлення працівників апарату суду до посадових обов’язків, та звертає особливу увагу на вжиття всіх можливих заходів з боку працівників апарату суду, що сприяють задоволенню обґрунтованих вимог громадян.

Особистий прийом громадян у Долинському районному суді Кіровоградської області здійснюється головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду  у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду. Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг. Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян. Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду та керівником апарату.

Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду. В Долинському  районному суді Кіровоградської області пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є : обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником; розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян,правила поведінки в приміщенні суду та ін.). Окрім того з працівниками апарату суду періодично проводяться заняття по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства, один раз на місяць здійснюється перевірка передачі справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків , з метою попередження пропущення строків пред’явлення рішень до виконання. За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян Долинському районному суді Кіровоградської області за третій квартал 2017 року слід прийти до висновку, що у суді  робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні : здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду. Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі звернення громадян.

Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» немає. 

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. Даний аналіз щодо роботи зі зверненнями громадян обговорити на оперативній нараді працівників суду.
  2. Регулярно аналізувати стан розгляду звернень громадян, які надійшли до суду.
  3. Звернути увагу суддів на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини, а також недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ відносно яких надходять скарги, а також інших працівників апарату суду – необхідність належного здійснення прийому громадян, дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції для виклику сторін в судове засідання, додержання правил Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах.
  4. Консультанту суду, на якого покладено обов’язок щодо ведення роботи зі зверненнями громадян, посилити контроль за своєчасним та належним вирішенням скарг, а також вжити додаткові заходи щодо усунення недоліків при розгляді скарг та заяв громадян.

 

 

 

Керівник апарату 

Долинського районного суду 

Кіровоградської області                                                               С.П.Мазуренко

 

Аналіз проведено з участю                                                                                              

консультанта Куксенко О.М.

                                                                                                                                            

25.09.2017 р.