flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка про діяльність Долинського районного суду Кіровоградської області за I півріччя 2013 року

  Д О В І Д К А

ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ДОЛИНСЬКОГО  РАЙОННОГО СУДУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ 
 
ПЛАН
1.Вступна частина.
2.Планування роботи суду, аналіз запланованих заходів, контроль за їх виконанням.
3.Діловодство суду
4.Стан організації судового процесу, інформаційно-технічне забезпечення та обліково-статистична робота.
5.Організація статистично-аналітичної роботи, роботи з вивчення та аналізу судової практики.
6. Загальна робота суддів та апарату суду (організаційне керівництво).
 
В 1923 році з часом створення Долинського району розпочав свою діяльність з відправлення правосуддя і народний суд з часом перейменований в Долинський районний суд Кіровоградської області.
Долинський районний суд Кіровоградської області здійснює судочинство в районі, чисельність населення якого становить 37962 тис. громадян.
Долинський районний суд Кіровоградської області розташований за адресою : м. Долинська вул. Нова 110 Кіровоградської області в орендованому приміщенні «Укрпошти» питання забезпечення суду відповідним приміщенням залишається відкритим , на даний час начальником ТУ ДСА України в Кіровоградській області Дроком Г.М., та в.о. голови Долинського районного суду Бойком П.П., ведуться переговори з виконавчою дирекцією КГЗКОРу для передачі відповідного приміщення у користування суду .  В орендованому приміщенні на центральному та запасному виходах до приміщення суду, встановлено  камери відео спостереження , охоронну сигналізацію в архівному приміщенні та канцелярії суду. Загальна площа приміщення складає 543 квадратних метрів , що є недостатнім для здійснення правосуддя , в приміщенні розташовано 2 зали судових засідань на 5 суддів . Суд забезпечено охороною приміщення  працівниками судової міліції «Грифон».
 
Відповідно до штатного розпису суду, станом з 01 січня  2013 року затверджено штат в кількості 25,5 штатних одиниць з них :
-голова суду
-заступник голови суду
-суддя – 3 штатних посади
-керівник апарату суду
-заступник керівника апарату суду
-помічник голови суду
-помічник заступника голови суду
-помічник судді – 3 штатних посади
-консультант
-головний спеціаліст з ІТ
-старший секретар суду
-секретар суду – 2 штатних посади
-секретар судових засідань – 5 штатних посад
-судовий розпорядник
-друкарка І-категорії
-робітник по обслуговуванню приміщень
-прибиральниця службових приміщень
 
З 20 січня 2012 року суддю Долинського районного суду Кіровоградської області Дранчука Павла Юрійовича звільнено за станом здоров’я .
         З 10 січня 2013 року закінчилися повноваження голови , судді Долинського районного суду Кіровоградської області Синято Людмили Іванівні , в зв’язку з досягненням 65 річного віку , яка офіційно звільнена з посади наказом з 14 травня 2013 року .
         З 18 травня 2013 року суддю Долинського районного суду Бондарчука Руслана Анатолійовича обрано на посаду судді апеляційного суду Кіровоградської області .
Тому на  даний час в суді три посади суддів є вакантними  і суд працює у напруженому режимі з великим навантаженням на суддів .
Працівники апарату суду та судді забезпечені матеріально-технічним обладнанням не в повному обсязі , деяке обладнання морально застаріле та потребує заміни . Суд повністю забезпечений канцелярськими товарами
Робота суду здійснюється відповідно до плану роботи суду по півріччях на поточний рік.
Заступником керівника апарату суду  своєчасно розробляються плани роботи суду та остаточно затверджуються головою суду та доводяться до відома всіх працівників Долинського  районного суду Кіровоградської області.
Плани роботи суду містять відомості про найменування заходів, їх виконавців, строки виконання та відмітку про виконання.
Згідно плану роботи суду за перше півріччя 2013 року було здійснено ряд заходів, а саме:
- підведенні підсумки роботи суду та аналіз судимості за 2012 рік; проведено аналіз обліково статистичної роботи за 2012 рік ; проведено оперативні наради по організаційним питанням; здійснено перевірки роботи канцелярії по веденню контрольних журналів суду та веденню нарядів суду згідно номенклатури  ; здійснено перевірку роботи секретарів судового засідання щодо своєчасного виготовлення протоколів судового засідання та здачі справ до канцелярії суду ; здійснено перевірку кодифікаційної роботи в суді; здійснено перевірку по організації та дотриманні строків розгляду справ усіх категорій ; проведено вивчення і узагальнення судової практики по застосування мір кримінального покарання , про причини відкладення та зупинення цивільних справ , про застосування мір адміністративних стягнень , про призначення судових експертиз в кримінальних справах ; проведено аналіз практики розгляду судових справ що виникають з сімейних правовідносин , спадкових справ , та про призначення покарання неповнолітнім; вивчення суддями та працівниками суду нових законів зокрема ЗУ «Про державну службу» ,  Кримінально-процесуального кодексу України; обговорено на нарадах суддів результати розгляду цивільних та кримінальних справ повернутих судами вищих інстанцій тощо.
Виконання кожного завдання покладається на відповідних суддів та працівників апарату суду. Відмітка про виконання планових завдань вноситься керівником апарату суду.
Виконавцями дотримуються строки проведення запланованих заходів, щодо кожного заходу в наряді міститься відповідний документ про його проведення, аналізи, практики роботи суду, письмові довідки, акти перевірок. Проведені узагальнення практичної діяльності роботи суду обговорюються на оперативних нарадах суду.
Крім того, протягом кожного робочого тижня головою суду та керівником апарату суду  проводиться оперативні наради з суддями та працівниками апарату суду. Проведення оперативних нарад фіксується протоколами, які в хронологічному порядку зберігаються у відповідних нарядах суду.
Контроль за виконанням обов'язків працівників здійснюється головою суду, керівником апарату суду шляхом періодичних перевірок роботи працівників суду, обговорення їх результатів на оперативних нарадах.
Діловодству Долинського районного суду Кіровоградської області приділяється значна увага .В своїй роботі працівники апарату суду користуються Інструкцією з діловодства та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду та посадовими інструкціями та іншими нормативно-правовими актами .  
Керівником апарату суду Мазуренко С.П., забезпечено організацію діловодства в суді. Згідно плану проведення тематичних занять та по мірі внесення змін до діючого законодавства  проводяться  заняття з працівниками апарату суду. Проведенні заняття реєструються в журналі обліку занять . Усі працівники апарату суду постійно ознайомлюються з новими нормативно-правовими актами і методичними матеріалами з діловодства.  Також три помічники суддів прийняли участь у навчаннях з підвищення кваліфікації в м. Дніпропетровськ у регіональному відділенні «Національної школи суддів України» та отримали відповідні сертифікати .
          Першим етапом в роботі суду є реєстрація вхідної кореспонденції .
Реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції у суді здійснюється за допомогою комп'ютерної програми «Д-3». Після проведення реєстрації в обліково-статистичних картках, справи та матеріали передаються відповідальним особам суду для здійснення автоматичного розподілу їх між суддями. У канцелярії справи та матеріали реєструються у контрольному журналі судових справ та матеріалів, переданих для розгляду судді та передаються суддям відповідно до проведеного авто розподілу. Контрольні журнали заведенні на кожного суддю окремо , прошиті та пронумеровані і скріплені печаткою суду .
Реєстри рекомендованої та простої кореспонденції ведуться окремо помісячно та підшиваються окремо у відповідну справу-наряд згідно з «номенклатурою справ суду» в хронологічному порядку.
Рекомендованою кореспонденцією направляються судові повістки про виклик в судове засідання, копії судових рішень, цивільні справи, передані згідно ухвал суду для розгляду за підсудністю.
Простою кореспонденцією направляються копії процесуальних документів за запитами, відповіді на запити та звернення громадян.
Документи первинного обліку Долинського  районного суду Кіровоградської області (обліково-інформаційні картки) ведуться в електронному вигляді.
Організація судового процесу здійснюється на належному рівні. Розподіл справ між суддями здійснюється автоматизованою системою документообігу суду «Д-3». Переважна більшість розгляду судових справ  фіксуються автоматизованою системою, ведуться журнали судових засідань .
За інформаційно-технічне забезпечення суду відповідає головний спеціаліст з інформаційних технологій. В процесі роботи стежить за:
- станом реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції;
- за станом реєстрації обліково-статистичних карток по справам;
- за своєчасністю виконання автоматичного розподілу справ;
- за своєчасністю надсилання електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, тощо.
- за своєчасністю наповнення Веб сторінки суду
- за відправкою та формуванням статистичних звітів
 
Долинський  районний суд Кіровоградської області здійснює виконання вимог Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ «Про доступ до судових рішень» (зі змінами) та п.10 Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року №740 (зі змінами), копії судових рішень направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Також, слід зазначити, що інформаційна наповненість веб-сторінки Долинського  районного суду Кіровоградської області на порталі Судова влада України достовірна та відповідає дійсності. Згідно наказу голови суду визначено відповідальну особу для поповнення відповідною інформацією веб-сторінки. Сторінка підтримується у належному стані, актуальність новин контролюється керівником апарату суду, на сторінці присутня вся необхідна інформація для громадян, а саме: зразки заяв; інформація про перелік затверджених наказом голови суду документів, що містять службову інформацію; інформація про список осіб, відповідальних за забезпечення доступу до інформації, з зазначенням контактних телефонів; приймальні години керівництва суду; інформація про процедуру звернення до суду; адреса, номера телефонів суду, розклад роботи суду, керівництво та перелік суддів , народних засідателів та присяжних, постійно розміщуються списки справ призначених до розгляду в суді , та надходження апеляційних скарг та повідомлень учасникам процесу , привітання, співчуття та інші новини .
Обліково-статистична робота в Долинському  районному суді Кіровоградської області ведеться на достатньому рівні.
Керівником апарату здійснено комплекс заходів для реалізації основних завдань обліково-статистичної роботи: забезпечення достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності інформації про стан здійснення правосуддя.
З метою удосконалення  обліково-статистичної роботи у суді відповідальні працівники суду приймали участь в відео семінарах проведених ТУ ДСА України в Кіровоградській області за підтримки ДП «Інформаційні судові системи»
Протягом звітного періоду значних порушень в обліково-статистичній роботі не виявлено, але складності виникають під час заповнення електронних обліково-статистичних карток та складення статистичної звітності із – за недосконалості самої програми, та постійними внесеннями змін .
Керівником апарату суду підготовлені та здані до ТУ ДСА статистичні звіти за  перший квартал 2013 року. Статистичні звіти подавались до ТУ за допомогою «Д-3». В зазначеній програмі сформовано автоматично звіти форми №1-1-ОП, №1-Л, №1-ОП .
Електронні варіанти статистичних звітів та оригінали статистичних звітів (паперові варіанти) за перший квартал 2013 року  знаходяться у відповідному наряді суду.
З початку 2013 року і по теперішній час на розгляд до суду надійшло 989 справ та матеріалів. З них по кримінальному судочинству - 84, цивільному 385 – , адміністративному –36 , справ про адміністративні правопорушення – 397, та інших справ та матеріалів – 87. Середньомісячне надходження на одного суддю  приблизно 98,9 справ. Оскаржено рішень до апеляційних інстанцій: по кримінальним справам – 22 ( 3 вироки  скасовано, 7 змінено ,  12 залишено без змін), по цивільним – 45 (13 рішень та 5 ухвал  скасовано, 25 залишено без змін, 2 змінено)
Слід зазначити, що в 2013 році мали місце випадки тривалого не розгляду справ в строки, передбачені Законом. Так, кримінальних справ, які були не розглянутих в передбачені строки – 3 справ  (причини тривалого не розгляду: призначення експертизи , та привід свідків ) , цивільних справ –29   справи  (причини тривалого не розгляду : призначення експертиз за клопотаннями учасників процесу, надані строки на примирення , неявка свідків , зупинення справ до вирішенні іншої справи ).
В порівнянні з аналогічним періодом 2012 року оскаржувались 111судових рішень, по слідуючим категоріям справ :                                                 цивільні справи –76рішень                                                                           справи адміністративного судочинства –17                                                               
кримінальні – 18 справ         .                                                                                    По цивільним справам скасовано 10 рішень , що складає від 13,2справ які оскаржувались.                                                                                                      По кримінальним справам скасовано 1 постанова - 5,5%від тих , що оскаржувались.
           З наведеного вище слідує , що кількість оскаржуваних рішень по цивільним справам зменшилась на 31 , а по кримінальним справам збільшилась на 4 справи 
           Але якість розгляду справ була кращою ,різниця становить по цивільним справам на 31,2% , по кримінальним 39%.
           Причиною такого результату могло по впливати те, що не укомплектована кількість суддів, за штатною чисельністю 5 фактично працювало три. Строки розгляду справ дуже стислі.
           З боку в.о.голови суду ведеться належний контроль за дотриманням строків розгляду справ, та їх якістю, причини скасування обговорюються на щотижневих нарадах з суддями даного суду , з метою недопущення в подальшому подібних помилок , які були б підставами для скасування рішень.
На інформаційних стендах суду розміщена інформація щодо справ, призначених до розгляду суддями. Наявні реквізити по сплаті судового збору та реквізити депозитного рахунку суду, міститься інформація щодо годин прийому громадян головою суду, суддями, керівником апарату суду, розміщені зразки заяв та інше. Також в суді розміщена дошка оголошень апеляційних скарг .
Що стосується організації роботи архіву Долинського районного суду Кіровоградської області , то вона проводиться з дотриманням вимог Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011№168 та Переліку судових справ, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого 11.02.2010 року наказом ДСА України № 22. Справи , в яких закінчився термін зберігання знищуються складом комісії, яка затверджена наказом голови суду, про що складаються відповідні акти. Але по при все в суді відсутня посада архіваріуса в зв’язку з чим обов’язки по виконанню цієї роботи покладено на консультанта суду, що призводить до того що до роботи в архіві залучаються всі працівники суду і не завжди в робочий час в зв’язку з великим навантаженням .
Особові справи працівників ведуться за встановленою формою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р. №731                                                                                                                                              Всім особовим справам присвоєно порядкові номери.  Сформовані особові справи реєструються у книзі обліку руху особових справ. Справи працівників, які були звільнені, спрямовуються до архіву в установленому порядку їм присвоюється архівний номер .
Трудові книжки ведуться згідно вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення від 29.07.1993р. №58. Книга обліку руху трудових книжок пронумерована, прошнурована та скріплена підписом голови суду і відтиском гербової печатки. Записи вносяться на підставі наказів про призначення, переведення на іншу посаду, присвоєння чергового рангу, звільнення, заохочення працівників тощо, керівником апарату суду.
Питання, які є важливими для організації роботи суду та забезпечення судочинства обговорюються на оперативних нарадах суду, які проводяться щотижнево, та зборами суддів. Зокрема на оперативних нарадах обговорюються питання за наслідками аналізу скасованих апеляційною та касаційною інстанцією судових рішень, аналіз судової практики щодо розгляду справ різних категорій, обговорюються списки нерозглянутих справ, які перебувають у провадженні суддів за наслідками вивчення дотримання строків розгляду справ, якістю їх розгляду, зверненням до виконання судових рішень, обговорюються інші питання планової та поточної діяльності суду, вивчаються документи і листи, які надходять від установ та організацій і стосуються роботи суду, зокрема від апеляційного суду Кіровоградської області, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Верховного Суду України, рішення Європейського суду з прав людини. На цих нарадах також обговорюються проблемні питання і недоліки в роботі суду, працівників апарату суду та організації роботи суддів, визначаються шляхи подолання проблем та недопущення аналогічних ситуацій в подальшому.
Окремо проводяться оперативні наради керівником апарату суду з працівниками апарату суду, на яких обговорюється робота апарату суду, вживаються заходи щодо вдосконалення роботи суду.
Головою суду та керівником апарату суду  затверджено склад інвентаризаційної комісії, визначено осіб, відповідальних за подання статистичної звітності, створено та затверджено склад постійно діючої експертної комісії щодо передачі до архіву справ, документів суду та їх знищення, визначено голову та членів комісії з соціального страхування, затверджено склад конкурсної комісії та порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
Скликаються та проводяться Збори суддів, зокрема для вирішення питань, щодо користування в процесі роботи суду Положенням про автоматизовану систему документообігу суду та самою програмою «Д-3».
В своїй роботі працівники апарату суду працюють згідно посадових інструкцій та користуються безпосередньо з додержанням вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, законодавства, що регулює звернення громадян та доступ до інформації.
Активну дієву допомогу в здійсненні судочинства суддями Долинського районного суду Кіровоградської області надають голова апеляційного суду Кіровоградської області Мельник В.В., його заступники Онуфрієв В.М. та Пищида М.М., а також судді апеляційного суду, які є кураторами нашого суду. Злагоджена робота ведеться завдяки проведенням керівництвом апеляційного суду Кіровоградської області семінарських занять, нарад, які проводяться з головами районних судів двічі на місяць.
 
 
 
В.о.голови
Долинського районного суду
Кіровоградської області                                                    П.М.Бойко