flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

18 травня 2018, 09:19

Пам’ятка щодо правил поведінки відповідальних осіб з мало мобільними групами населення:

 

  1. Дотримання правил поведінки з людиною у візку:
    • не можна самовільно без дозволу котити візок;
    • при спілкуванні обличчя співрозмовників мають бути на одному рівні (треба присісти або сісти поруч на стільці)
    • при спілкуванні з людиною в кріслі - візку, яка є разом із супроводжуючою її особою, потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжувальною особою;
    • часто люди у візку бояться звертатись про допомогу. Треба зробити крок назустріч і спитатися – чим можна допомогти. Допомога має бути ненав’язливою і не надмірною;

 

  1. Дотримання таких правил поведінки з людиною з вадами слуху і мови:
  • при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку ваше обличчя буде затінене;
  • необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;
  • не затемнювати обличчя, особливо уста і не закривати його руками, волоссям тощо;
  • щоб привернути увагу людини, яка не чує, необхідно торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Починати розмову після того, коли вас помітили. Кричати не варто;
  • якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;

 

  1. Дотримання таких правил поведінки з людиною з вадами зору;
  • спілкуючись із незрячою людиною, необхідно представитися хто ви, які маєте повноваження, після чого запитати – чим допомогти;
  • при супроводі у приміщенні необхідно попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «Зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення;
  • якщо незрячу людину припровадили до кабінету службової особи, необхідно інформувати, куди її привели, назвати цю людину і інших присутніх;
  • якщо збираєтесь читати попередьте про це;
  • не можна замінювати читання будь – якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;
  • не можна тягнути незрячу людину за собою. Треба попередити про необхідність руху та чітко поясни ти – куди потрібно прямувати.