Пам’ятка щодо правил поведінки відповідальних осіб з мало мобільними групами населення:
Дотримання правил поведінки з людиною у візку:
не можна самовільно без дозволу котити візок;
при спілкуванні обличчя співрозмовників мають бути на одному рівні (треба присісти або сісти поруч на стільці)
при спілкуванні з людиною в кріслі - візку, яка є разом із супроводжуючою її особою, потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжувальною особою;
часто люди у візку бояться звертатись про допомогу. Треба зробити крок назустріч і спитатися – чим можна допомогти. Допомога має бути ненав’язливою і не надмірною;
Дотримання таких правил поведінки з людиною з вадами слуху і мови:
при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку ваше обличчя буде затінене;
необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;
не затемнювати обличчя, особливо уста і не закривати його руками, волоссям тощо;
щоб привернути увагу людини, яка не чує, необхідно торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Починати розмову після того, коли вас помітили. Кричати не варто;
якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;
Дотримання таких правил поведінки з людиною з вадами зору;
спілкуючись із незрячою людиною, необхідно представитися хто ви, які маєте повноваження, після чого запитати – чим допомогти;
при супроводі у приміщенні необхідно попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «Зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення;
якщо незрячу людину припровадили до кабінету службової особи, необхідно інформувати, куди її привели, назвати цю людину і інших присутніх;
якщо збираєтесь читати попередьте про це;
не можна замінювати читання будь – якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;
не можна тягнути незрячу людину за собою. Треба попередити про необхідність руху та чітко поясни ти – куди потрібно прямувати.